Skip to main content

Μ. Χατζηαγγελίδη: ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΟΥ- ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΥΠΟΜΟΝΗΣ…

Μαρία Χατζηαγγελίδη Λογίστρια Φοροτεχνικός Γενική Γραμματέας ΛΣΑ, Μέλος Επιτροπής Λογιστή ΕΕΑ
Μαρία Χατζηαγγελίδη Λογίστρια Φοροτεχνικός Γενική Γραμματέας ΛΣΑ, Μέλος Επιτροπής Λογιστή ΕΕΑ
Μ. Χατζηαγγελίδη: ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΟΥ- ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΥΠΟΜΟΝΗΣ…

"ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΟΥ"

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΥΠΟΜΟΝΗΣ…

Βάση του Λεξικού (https://el.wiktionary.org) η ετυμολογία της λέξης αίτημα αναλύεται ως εξής:

Αίτημα: κάτι το οποίο ζητά ή απαιτεί επίσημα κάποιος να γίνει ή να πραγματοποιηθεί.

Και κάπως έτσι ξεκίνησε η ιδέα της ψηφιακής εφαρμογής « ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΟΥ», ζητώντας από τους πολίτες επισήμως να υποβάλλουν ψηφιακά τα αιτήματα τους, τα οποία θα πραγματοποιούνταν άμεσα, χωρίς ταλαιπωρία και καθυστέρηση.

Αν έχετε προσπαθήσει να διεκπεραιώσετε κάποιο ζήτημα μέσω της εφαρμογής "Τα αιτήματα μου" της ΑΑΔΕ, τότε ξέρετε καλά πως η υπομονή είναι αρετή, στην οποία δοκιμάζεστε, αν όντως την κατέχετε ως δεξιότητα, με καθημερινές εξετάσεις.  Από το να πιστεύετε ότι θα είστε ο τυχερός της σημερινής κλήρωσης μέχρι να επιδείξετε ψυχραιμία που η μπάλα βγήκε πλάγια.

Στην πράξη, όμως, η διαδικασία μοιάζει περισσότερο με ένα ψηφιακό ταξίδι χωρίς προορισμό. Ένα αίτημα μπορεί να κάνει μήνες – ή και χρόνο – να διεκπεραιωθεί, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, η μόνη ένδειξη προόδου, εάν έχετε τραβήξει τον πρώτο λαχνό…, είναι να λάβετε την ενημέρωση : «Το αίτημά σας βρίσκεται υπό επεξεργασία», « Θα ενημερωθείτε για την εξέλιξη του αιτήματος σας, μόλις ανατεθεί σε αρμόδιο υπάλληλο».

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ξεκινήσατε την υποβολή ενός αιτήματος το 2023 ή το 2024, και το 2025 να αναρωτιέστε αν πρέπει να το γιορτάσετε με τούρτα επετείου. Και αν θελήσετε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά για ενημέρωση, υπάρχει μια καλή πιθανότητα να λάβετε τις εξής απαντήσεις: «Είναι σε εξέλιξη», « Θα ενημερώσω το αρμόδιο τμήμα», «Πρέπει να στείλετε το αίτημα εκ νέου», δοκιμάζοντας για άλλη μια φορά την υπομονή σας.

Αντί, λοιπόν, να λύνει προβλήματα, το σύστημα "Τα αιτήματα μου", δημιουργεί αβεβαιότητα, εκνευρισμό και μια αίσθηση αδιεξόδου. Και ενώ ζούμε σε μια εποχή που μπορούμε να παρακολουθήσουμε σε πραγματικό χρόνο το δέμα μας από τις ΗΠΑ μέχρι το σπίτι μας, ένα απλό αίτημα προς την ΑΑΔΕ φαίνεται να ταξιδεύει σε μια άγνωστη ψηφιακή διάσταση.

Μήπως ήρθε η ώρα η ΑΑΔΕ να επανεξετάσει τον τρόπο λειτουργίας της συγκεκριμένης εφαρμογής; Μια ταχύτερη και διαφανέστερη διαδικασία, με σαφή ενημέρωση των πολιτών για την εξέλιξη των αιτημάτων τους, θα έφερνε επιτέλους τη δικαιοσύνη (και τη λογική) στον ψηφιακό μας βίο. Μέχρι τότε, κουράγιο σε όσους περιμένουν... και ίσως μερικές ασκήσεις yoga να βοηθήσουν!

Εγγραφείτε στο newsletter του
Λογιστικού Συλλόγου Αθηνών