ΕΕΑ: Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για την υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου

Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος, από την 1η Ιουλίου 2025 ξεκινά η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου, ως ένα από τα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στηρίζει κάθε πρωτοβουλία που έχει ως στόχο την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών που προκαλούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά και το συγκεκριμένο μέτρο πράγματι μπορεί να δώσει σημαντικά αποτελέσματα. Αρκεί βέβαια να γίνει σωστή εφαρμογή.
Γιατί όπως ενημερώνουν το Ε.Ε.Α. επιχειρήσεις και επαγγελματίες που υποχρεούνται να εφαρμόσουν το ψηφιακό πελατολόγιο, υπάρχει ήδη σοβαρό πρόβλημα στο κομμάτι της ολοκλήρωσης των απαραίτητων τεχνικών προσαρμογών στα συστήματα τους. Κάτι που σημαίνει ότι πολύ δύσκολα μπορούν αυτές οι επιχειρήσεις να είναι έγκαιρα έτοιμες, παρά την ξεκάθαρη πρόθεση συμμόρφωσης τους.
Για να πετύχει το μέτρο απαιτείται η επιχειρησιακή και τεχνική ετοιμότητα τόσο των παρόχων μηχανογράφησης, όσο και των ίδιων των επιχειρήσεων ενώ είναι αναγκαία και η κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού τους.
Προκειμένου να μην υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις και επιβολή προστίμων σε όσες επιχειρήσεις δεν θα καταφέρουν να έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες μέχρι την προβλεπόμενη ημερομηνία, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών έχει ζητήσει από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών να δοθεί περισσότερος χρόνος προκειμένου να διασφαλιστούν οι συνθήκες για την ομαλή και καθολική εφαρμογή του μέτρου.
Ακολουθεί η σχετική επιστολή:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Πανεπιστημίου 44 & Χαρ. Τρικούπη, Αθήνα 106 79
Τηλ:(+30) 210-3380200
THE HELLENIC REPUBLIC ATHENS' CHAMBER OF TRADESMEN
44 Pariepistimiou st. & Har. Trikoupi, Athens 10679
Tel:(+30) 210-3380200
Site: www.eea.gr Email:
Προς: Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών κ. Κυριάκο Πιερρακάκη
Αθήνα, 13.06.2025
Αρ. Πρωτ.: 3839
Θέμα: «Αίτημα Παράτασης για την Υποχρεωτική Εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου από 01/07/2025».
Αξιότιμε Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ανησυχίες μας σχετικά με την επικείμενη έναρξη της υποχρεωτικής εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου από την 1η Ιουλίου 2025.
Παρά την πρόθεση συμμόρφωσης με τη νέα αυτή υποχρέωση, πληθώρα εταιρειών μηχανογράφησης με τις οποίες συνεργάζονται επιχειρήσεις του κλάδου, δεν έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες τεχνικές προσαρμογές στα συστήματά τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρή αδυναμία έγκαιρης προετοιμασίας και συμμόρφωσης από πλευράς των επιχειρήσεων.
Καθώς η επιτυχής εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου απαιτεί την πλήρη επιχειρησιακή και τεχνική ετοιμότητα τόσο των παρόχων μηχανογράφησης όσο και των ίδιων των επιχειρήσεων, θεωρούμε πως η τρέχουσα χρονική συγκυρία δεν εξασφαλίζει τις συνθήκες για την ομαλή και καθολική εφαρμογή του μέτρου.
Κατόπιν των ανωτέρω, αιτούμαστε τη χορήγηση εύλογης παράτασης ως υποχρεωτικής εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου, ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για την τεχνική προσαρμογή των πληροφοριακών συστημάτων και τη σωστή εκπαίδευση του προσωπικού των επιχειρήσεων.
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμμετοχή σε περαιτέρω διάλογο επί του θέματος.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Πρόεδρος Ε.Ε.Α.
Επίτιμος Διδάκτωρ ΠΑ.ΠΕΙ.
Επίτιμος Διδάκτωρ Γ.Π.Α.